Πληροφορίες προγράμματος

 

    107 Ώρες
105 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
2 ώρες σύγχρονης εκπαίδευσης

 

     Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων:
          28/09/2025           

 

     Έναρξη Μαθημάτων:
          13/10/2025           

 

     Λήξη Μαθημάτων:
          30/11/2025           

 

    7 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 

    13 ECVET

 

    e-learning

 

     Πρόγραμμα που οδηγεί σε Πιστοποιητικό Δια Βίου Εκπαίδευσης

 

Στοιχεία Επικοινωνίας:

Email kpetrogiannis@uniwa.gr

Ανακοίνωση

Περιγραφή

Το πρόγραμμα δια βίου εκπαίδευσης εστιάζει στην ολιστική προσέγγιση της ασφάλειας στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, αναδεικνύοντας τη σύνδεση μεταξύ παιδαγωγικών, διαχειριστικών και επιχειρησιακών διαστάσεων. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η θεωρητική και πρακτική ενδυνάμωση επαγγελματιών που εργάζονται σε δομές προσχολικής αγωγής, με στόχο τη διαμόρφωση ασφαλών, υποστηρικτικών και λειτουργικών πλαισίων για τα παιδιά, τους παιδαγωγούς και τις οικογένειες. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται σε έξι θεματικές ενότητες και μία εβδομάδα ανακεφαλαίωσης, με έμφαση στη φυσική και ψηφιακή ασφάλεια, την ευημερία παιδιών και προσωπικού, τη διαχείριση κρίσεων και την καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης ως παράγοντα πρόληψης και ενίσχυσης της ψυχολογικής ασφάλειας.

 

Το πρόγραμμα στοχεύει:

 

  • στην καλλιέργεια επαγγελματικής επάρκειας σε θέματα φυσικής, ψυχολογικής και ψηφιακής ασφάλειας,
  • στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των παιδαγωγών για την πρόληψη και διαχείριση κρίσεων,
  • στην εμβάθυνση της σχέσης μεταξύ ασφάλειας, ευημερίας και παιδαγωγικής ποιότητας,
  • στην παροχή εργαλείων αξιολόγησης κινδύνου και ανάπτυξης σχεδίων έκτακτης ανάγκης προσαρμοσμένων στο πλαίσιο των δομών ΠΑΦ,
  • στην ενδυνάμωση του ρόλου των επαγγελματιών παιδαγωγών, συντονιστών και υπευθύνων για την καθημερινή ασφάλεια των παιδιών και του προσωπικού.

 

 

Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης Προγράμματος

Ομάδα/Στόχος

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται κατά παραγγελία και έχει σχεδιαστεί ειδικά για το προσωπικό των δομών αγωγής και φροντίδας των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών του Δήμου Αιγάλεω.

 

Απευθύνεται στο προσωπικό που περιλαμβάνει:

  • Παιδαγωγούς πρώιμης παιδικής ηλικίας (ΤΕ και ΠΕ)
  • Βοηθούς παιδαγωγών
  • Νηπιαγωγούς
  • Βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, μαγείρισσες κ.ά.)

 

Το πρόγραμμα δεν είναι ανοικτό για συμμετοχή από άλλους ενδιαφερόμενους εκτός του προσωπικού των συγκεκριμένων δομών.

Κόστος

80€

Διδακτικές Ενότητες

Ασφάλεια και Βρεφονηπιακοί σταθμοί: Οργανώνοντας ασφαλείς και ποιοτικούς χώρους για βρέφη και μικρά παιδιά

Ασφαλές Ξεκίνημα: Η δύναμη των σχέσεων στην καλλιέργεια του αισθήματος της ασφάλειας σε παιδιά και γονείς

Ευημερία παιδιών και παιδαγωγών: Ο ρόλος της ασφάλειας στον Παιδικό Σταθμό

Ψηφιακή Ασφάλεια και Προστασία στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία: Από τη Διαχείριση Δεδομένων στην Παιδαγωγική Ευθύνη

Σχεδιασμός και Αξιολόγηση της Φυσικής Ασφάλειας στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς

Συστήματα Διαχείρισης Κρίσεων και Ανάπτυξη Σχεδίων Έκτακτης Ανάγκης

Εβδομάδα εμπέδωσης της ύλης

Πιστοποίηση

Υπεύθυνος Προγράμματος

Κωνσταντίνος Πετρογιάννης

Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

 

Ο κ. Κ. Πετρογιάννης είναι Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στο Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Μεθοδολογία Έρευνας στην Κοινωνική και Αναπτυξιακή Ψυχολογία στο Παν/μιο Strathclyde (Γλασκόβη) και διδακτορική έρευνα στο πεδίο της εφαρμοσμένης αναπτυξιακής ψυχολογίας στο Παν/μιο της Ουαλίας στο Cardiff, και πιο συγκεκριμένα ασχολήθηκε με τη μελέτη των επιδράσεων των πλαισίων παροχής φροντίδας και αγωγής στην ψυχολογική ανάπτυξη των μικρών παιδιών ηλικίας 18-36 μηνών, που αποτελεί και το βασικό πεδίο ερευνητικών του ενδιαφερόντων μέχρι σήμερα. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται, μεταξύ άλλων, σε θέματα που αφορούν τις ενδοοικογενειακές σχέσεις και το συναισθηματικό δεσμό των παιδιών προσχολικής ηλικίας, την χρήση του ΗΥ από τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τη σχέση με την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, την ψυχική ανθεκτικότητα στα παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, ψυχοκοινωνική ανάπτυξη παιδιών και σχέσεις των οικογενειών Ρομά.

Έχει συμμετάσχει ως βασικός ερευνητής σε 20 ευρωπαϊκά διακρατικά, εθνικά, ή μικρότερης κλίμακας ερευνητικά προγράμματα, μεταξύ αυτών: Πρόγραμμα πρόληψης για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του βρέφους και του μικρού παιδιού μέσω των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης (European Commission – BIOMED I), European Longitudinal Study for Pregnancy And Childhood [ELSPAC] (EC–BIOMED I), The prenatal screening in Europe: The past, the present and the future (EC-BIOMED II), Υπολογιστές και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη παιδιού προσχολικής ηλικίας (ΓΓΕΤ-ΠΕΝΕΔ 2001). Το διάστημα 2013-2020 ήταν Συντονιστής για την Ελλάδα τριών μεγάλων ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων: (α) Curriculum Quality Analysis and Impact Review of European ECEC [CARE] (Ευρωπαϊκή Ένωση-FP7), (β) Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society [ISOTIS](Ευρωπαϊκή Ένωση-HORIZON 2020). Διετέλεσε για 6 έτη Συντονιστής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο εθνικό Πρόγραμμα εκπαίδευσης μαθητών Ρομά για τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δράσεις του προγράμματος.

Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ) και συντονιστής του κλάδου Αναπτυξιακής Ψυχολογίας.

Στοιχεία Επικοινωνίας

Email kpetrogiannis@uniwa.gr

Νέα-Εκδηλώσεις

Είπαν για εμάς