Κωνσταντίνος Πετρογιάννης

Κωνσταντίνος Πετρογιάννης

Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος

Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Email

kpetrogiannis@uniwa.gr

Ο κ. Κ. Πετρογιάννης είναι Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στο Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Μεθοδολογία Έρευνας στην Κοινωνική και Αναπτυξιακή Ψυχολογία στο Παν/μιο Strathclyde (Γλασκόβη) και διδακτορική έρευνα στο πεδίο της εφαρμοσμένης αναπτυξιακής ψυχολογίας στο Παν/μιο της Ουαλίας στο Cardiff, και πιο συγκεκριμένα ασχολήθηκε με τη μελέτη των επιδράσεων των πλαισίων παροχής φροντίδας και αγωγής στην ψυχολογική ανάπτυξη των μικρών παιδιών ηλικίας 18-36 μηνών, που αποτελεί και το βασικό πεδίο ερευνητικών του ενδιαφερόντων μέχρι σήμερα. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται, μεταξύ άλλων, σε θέματα που αφορούν τις ενδοοικογενειακές σχέσεις και το συναισθηματικό δεσμό των παιδιών προσχολικής ηλικίας, την χρήση του ΗΥ από τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τη σχέση με την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, την ψυχική ανθεκτικότητα στα παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, ψυχοκοινωνική ανάπτυξη παιδιών και σχέσεις των οικογενειών Ρομά.

Έχει συμμετάσχει ως βασικός ερευνητής σε 20 ευρωπαϊκά διακρατικά, εθνικά, ή μικρότερης κλίμακας ερευνητικά προγράμματα, μεταξύ αυτών: Πρόγραμμα πρόληψης για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του βρέφους και του μικρού παιδιού μέσω των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης (European Commission – BIOMED I), European Longitudinal Study for Pregnancy And Childhood [ELSPAC] (EC–BIOMED I), The prenatal screening in Europe: The past, the present and the future (EC-BIOMED II), Υπολογιστές και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη παιδιού προσχολικής ηλικίας (ΓΓΕΤ-ΠΕΝΕΔ 2001). Το διάστημα 2013-2020 ήταν Συντονιστής για την Ελλάδα τριών μεγάλων ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων: (α) Curriculum Quality Analysis and Impact Review of European ECEC [CARE] (Ευρωπαϊκή Ένωση-FP7), (β) Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society [ISOTIS](Ευρωπαϊκή Ένωση-HORIZON 2020). Διετέλεσε για 6 έτη Συντονιστής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο εθνικό Πρόγραμμα εκπαίδευσης μαθητών Ρομά για τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δράσεις του προγράμματος.

Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ) και συντονιστής του κλάδου Αναπτυξιακής Ψυχολογίας.