Email efipapag@uniwa.gr, Τηλ 210 5385373
Σκοπός του Προγράμματος:
Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή των κατάλληλων θεωρητικών και πρακτικών εφοδίων που θα δώσουν στους μετεκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τα νέα δεδομένα των επιστημών της ειδικής αγωγής και της τεχνολογίας με επιτυχία στη συνηθισμένη τάξη, εξυπηρετώντας τις ανάγκες όλων των μαθητών τους. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες βαθύτερης κατανόησης και ειδικής αξιολόγησης των ψυχοκοινωνιολογικών κι εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ή/και συμπεριφοράς, ειδικής διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας ανάπτυξης δεξιοτήτων μάθησης- κριτικής σκέψης- δημιουργικότητας- συνεργασίας, σχεδιασμού βασικών στρατηγικών ενσωμάτωσης και εφαρμογής των ΤΠΕ τόσο σε συγκεκριμένα πεδία όσο και στη διδασκαλία της τέχνης (αισθητική αγωγή) και της ψηφιακής αφήγησης, ασφαλούς πλοήγησης και χρήσης της πληροφορίας στο διαδίκτυο. Γίνεται επίσης αναφορά σε μεθόδους ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των μαθητών αυτών, των γονέων και των εκπαιδευτικών τους.
Σύντομη Περιγραφή του Προγράμματος Κατάρτισης:
Η χρήση των ΝΤΠ στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν αυτή δεν αποτελεί αυτοσκοπό, προάγει την ισότητα των εκπαιδευτικών ευκαιριών. Αντικείμενο του προγράμματος αποτελεί η θεωρητική και πρακτική εξειδίκευση διαφόρων ειδικοτήτων σε θέματα που σχετίζονται αφ’ ενός με την Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση αφ’ ετέρου με τη χρήση των Εφαρμογών των Επιστημών της Τεχνολογίας και της Πληροφορίας που διευκολύνουν τη συνεκπαίδευση και την κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ή/και προβλήματα συμπεριφοράς. Αξιοποιώντας τη Μεικτή Μάθηση, το πρόγραμμα προσφέρει τις γνώσεις για τον σχεδιασμό στρατηγικών εκ μέρους των επιμορφούμενων για να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στους τομείς της Ειδικής Αγωγής και των Νέων Τεχνολογιών, στοχεύοντας στην καλλιέργεια ανάλογων δεξιοτήτων. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε πολύτροπο εκπαιδευτικό υλικό το οποίο προσφέρεται στους/στις επιμορφούμενους/-ες. Η μαθησιακή διαδικασία ελέγχεται αποκλειστικά από τον/την επιμορφούμενο/-η ο/η οποίος/-α θα μπορεί να επιλέξει τόσο την ώρα πρόσβασης όσο και τον συνολικό χρόνο που διαθέτει κάθε φορά στην μαθησιακή διαδικασία. Πρόκειται δηλαδή για μία ιδιαίτερη ευέλικτη μεθοδολογία που προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκπαιδευόμενου.
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα έχουν αναπτύξει γνωστικές δεξιότητες που αφορούν στην:
Συμπεριφορές/Στάσεις που αφορούν στη:
Διδακτικές μέθοδοι κι αξιολόγηση:
Το υποβαλλόμενο πρόγραμμα ακολουθεί τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και βασίζεται σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ωφελούμενου και της αγοράς εργασίας οδηγώντας τον σε σχετική πιστοποίηση. Η διάρκεια είναι 200 ώρες. Η υλοποίησή του γίνεται με την εφαρμογή μεθόδων μεικτής μάθησης. Πιο συγκεκριμένα εντάσσονται και αξιοποιούνται ενεργητικές παιδαγωγικές τεχνικές, κατάλληλες για ενηλίκους, όπως μελέτες περίπτωσης (case studies), παιχνίδια ρόλων (role playing) ή προσομοιώσεων πραγματικών επαγγελματικών περιστάσεων, εκπόνηση εργασιών (project-based learning), ομαδοσυνεργατική μάθηση κ.ά., με σκοπό την ανάπτυξη κρίσιμων επαγγελματικών οριζόντιων δεξιοτήτων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση που υλοποιείται με δια ζώσης εκπαίδευση σε ποσοστό 35% του συνόλου των ωρών και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (χρήση Η/Υ) η οποία περιλαμβάνει : 35% σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και 30% ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η αξιολόγηση γίνεται όπως ορίζεται στο (ΦΕΚ 1446/Β/24.03.2022).
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εν ενεργεία και πτυχιούχους εκπαιδευτικούς (προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), σε ειδικούς παιδαγωγούς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κ.ά.) και σε κατόχους πτυχίων σχετικών με την εκπαίδευση, την ψυχική υγεία, κ.ά.
Σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Διατίθεται αποκλειστικά για τους ωφελούμενους της Δράσης της Δ.ΥΠ.Α. “Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης σε κλάδους υψηλής ζήτησης με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες” δωρεάν.
Καθηγήτρια
Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας
Καθηγήτρια Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών
Παν. Δυτικής Αττικής
Διευθύντρια ΔΠΜΣ
Πρόεδρος Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου
Ράλλεια Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία
Η Ευσταθία Παπαγεωργίου, Ph.D., M.Sc. είναι από το 2018 Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) και Διευθύντρια του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) των Τμημάτων: Βιοϊατρικών Επιστημών και Αγωγής & Εκπαίδευσης στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Παιδαγωγικού Τμήματος της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., με τίτλο: «Παιδαγωγική μέσω καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων». Από το 2016 είναι Πρόεδρος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου στα Ράλλεια Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Την περίοδο 2015 έως 2018 ήταν Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας και Διευθύντρια του Α΄ Τομέα Μαθημάτων «Μικροβιολογίας Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας». Επίσης το 2017-2018 ήταν Διευθύντρια του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων: Ιατρικών Εργαστηρίων και Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθήνας με τίτλο: «Παιδαγωγικά μέσω καινοτόμων Προσεγγίσεων, Τεχνολογίες και Εκπαίδευση».
Είναι Πτυχιούχος Μαθηματικός, (1989, Τμήμα Μαθηματικών – ΑΠΘ), κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά (2000, ΣΕΜΦΕ – ΕΜΠ) και Διδακτορικού Διπλώματος στα Μαθηματικά (2004, ΣΕΜΦΕ – ΕΜΠ).
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα άπτονται των επιστημονικών πεδίων Πιθανοτήτων, Στατιστικής, Βιοστατιστικής – Ιατρικής Στατιστικής, Στατιστικής Ανάλυσης Δεδομένων, Πολυμεταβλητής Ανάλυσης, Στάθμισης Στατιστικών Εργαλείων, Αξιοπιστίας Συστημάτων, Βελτιστοποίησης Συστημάτων, Στοχαστικών Διαδικασιών, Θεωρίας Ουρών, Αξιολόγησης της Εκπαίδευσης, Θεωρίας Λήψης Αποφάσεων, Εξόρυξης Δεδομένων, Μετα-ανάλυσης και Τεχνολογιών Εκπαίδευσης.
Η Δρ Παπαγεωργίου έχει συγγράψει 31 πρωτότυπες εργασίες δημοσιευμένες σε έγκριτα Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά με σημαντικό δείκτη απήχησης, και πάνω από 30 σε Συλλογικούς Τόμους Διεθνών Εκδοτικών Οίκων και Πρακτικά Διεθνών και Εθνικών Συνεδρίων με το σύστημα των Κριτών. Είναι επίσης συγγραφέας δύο πανεπιστημιακών συγγραμμάτων. Είναι μέλος συντακτικής ομάδας επιστημονικών περιοδικών, μέλος οργανωτικής επιτροπής Διεθνών Συνεδρίων και κριτής σε 16 Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά με σημαντικό δείκτη απήχησης. Το επιστημονικό της έργο τυγχάνει Διεθνούς αναγνώρισης και συγκεντρώνει πάνω από 300 ετεροαναφορές (h -index 8) ενώ είναι προσκεκλημένη ομιλήτρια σε Διεθνή Συνέδρια.
Διδάσκει σε προπτυχιακό επίπεδο «Βιοστατιστική», «Μεθοδολογία Έρευνας», «Πιθανότητες και Βιοστατιστική», «Στατιστική» και «Ποσοτικές Μεθόδους» σε αρκετά Τμήματα και Σχολές του ΠΑΔΑ. Επίσης σε Μεταπτυχιακό Επίπεδο διδάσκει ή και συντονίζει το γνωστικό αντικείμενο «Βιοστατιστική» σε διάφορα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΑΔΑ, της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και στο Βιολογικό Τμήμα του ΕΚΠΑ. Στο ΔΠΜΣ «Παιδαγωγική μέσω καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων». στο οποίο είναι Διευθύντρια είναι επίσης και Πρόεδρος της Ειδικής Διιδρυματικής Επιτροπής και της Συντονιστικής Επιτροπής του ΔΠΜΣ καθώς και συντονίστρια & διδάσκουσα σε διάφορα μαθήματα του ερευνητικού της ενδιαφέροντος. Στο αυτοδύναμο ΠΜΣ του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών με τίτλο «Βιοϊατρικές Μέθοδοι και Τεχνολογία στη Διάγνωση», είναι συντονίστρια και διδάσκουσα του μαθήματος «Πρότυπα, Αυτοματισμός και Διαχείριση Πληροφορίας στο Κλινικό Εργαστήριο». Έχει διδάξει διάφορα γνωστικά αντικείμενα του επιστημονικού της ενδιαφέροντος ως Αναπληρώτρια Καθηγήτρια (2013-2018) στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας, ως Επίκουρη Καθηγήτρια (2010-2013) στο Γενικό Τμήμα Μαθηματικών του ΤΕΙ Αθήνας και ως Λέκτορας ή Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΔ 407 (2004-2010) σε διάφορα Πανεπιστήμια όπως το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.). Έχει επιβλέψει μεγάλο αριθμό Πτυχιακών και Διπλωματικών εργασιών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών αντίστοιχα, στο ΠΑΔΑ, στο ΤΕΙ Αθήνας και στα άλλα ΑΕΙ που έχει διδάξει. Έχει τύχει διαφόρων διακρίσεων – βραβεύσεων, υποτροφιών (ΙΚΥ, Παπακυριακόπουλου) και έχει πάρει εύφημο μνεία όταν υπηρέτησε στη μέση εκπαίδευση ως καθηγήτρια μαθηματικός. Έχει σημαντικό Διοικητικό έργο στο ΠΑΔΑ και στο ΤΕΙ Αθήνας συμμετέχοντας ως Πρόεδρος ή μέλος σε πάνω από 50 Επιτροπές καθώς και σε άλλες θέσεις ευθύνης.
Η Δρ Παπαγεωργίου έχει συμμετάσχει σε πάνω από 10 χρηματοδοτούμενα ερευνητικά Ευρωπαϊκά ή Εθνικά προγράμματα ως κύρια ή συνεργαζόμενη ερευνήτρια και ως Επιστημονικά Υπεύθυνη σε 3. Έχει επιδείξει σημαντικό έργο στη Διασφάλιση Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχοντας την κύρια ευθύνη σε ερευνητικά προγράμματα στο ΕΜΠ με αντικείμενο την Αξιολόγηση του Ιδρύματος (2000-2009), συμμετέχοντας στο έργο ΜΟΔΙΠ του ΤΕΙ Αθήνας (2010-2103) και ως μέλος της ΟΜΕΑ στο Γενικό Τμήμα Μαθηματικών (2010-2013) και στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων (2013-2018). Από το 2019 είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη στα Προγράμματα ΚΕΔΙΒΙΜ με τίτλους: «Στατιστική ανάλυση μέσω SPSS και Μεθοδολογία Ερευνητικής Εργασίας στις Επιστήμες Υγείας», και «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Δημιουργική Μάθηση και Νέες Τεχνολογίες» του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και επίσης Ιδρυτικό μέλος του Ερευνητικού Εργαστηρίου «Αξιοπιστία και Ποιοτικός Έλεγχος στην Εργαστηριακή Αιματολογία».