Email csgouro@uniwa.gr, Τηλ 2105385312
Με τις Υπουργικές Αποφάσεις οι οποίες δηµοσιεύτηκαν στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως (Αρ. Φύλλου 2844/23-10-2012 και 2451/1-10-13) καθορίστηκε το Σύστηµα Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας των Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Εθνικό Οργανισµό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελµατικού Προσανατολισµού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.).
Το σύστηµα αυτό αντικαθιστά το προηγούµενο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων (Εισαγωγικό Μητρώο Α και Μητρώο Β), που ο ΕΟΠΠΕΠ (πρώην ΕΚΕΠΙΣ) είχε συστήσει στα τέλη της δεκαετίας του 90 και το οποίο είχε σταµατήσει να πιστοποιεί εκπαιδευτές ενηλίκων από το 2008.
Στο νέο πλαίσιο ο ΕΟΠΠΕΠ έχει συγκροτήσει Μητρώο Εκπαιδευτών Μη Τυπικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων µε πιστοποιηµένη εκπαιδευτική επάρκεια («Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων») µε στόχο την αναβάθµιση του συστήµατος της µη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων, στο πλαίσιο της ∆ια Βίου Μάθησης, τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόµενων υπηρεσιών µη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων και την ουσιαστική αναβάθµιση των προσόντων των εκπαιδευτών που δραστηριοποιούνται στην υλοποίηση προγραµµάτων µη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων.
Σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 21 του Νόµου 4115/2013 «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύµατος Νεολαίας και ∆ια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισµού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελµατικού Προσανατολισµού και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. 24/τ. Α /30.1.2013), από 1.9.2013 η εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειµένου κάποιος εκπαιδευτής να µετάσχει σε χρηµατοδοτούµενο από δηµόσιους πόρους πρόγραµµα της µη τυπικής εκπαίδευσης.
Κατά συνέπεια, δε θα µπορεί πλέον κανένας εκπαιδευτής ενηλίκων, ο οποίος δεν είναι πιστοποιηµένος από τον ΕΟΠΠΕΠ, να διδάσκει σε προγράµµατα συµπληρωµατικής εκπαίδευσης, σε σεµινάρια, σε επιµορφώσεις που οργανώνονται από φορείς ∆ια Βίου Μάθησης (Πανεπιστήµια, Κέντρα Επαγγελµατικής Κατάρτισης), τα οποία χρηµατοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ και Ευρωπαϊκούς Πόρους. Θα µπορεί εάν δεν έχει την εκπαιδευτική επάρκεια, να διδάσκει µόνο σε αυτοχρηµατοδοτούµενα προγράµµατα.
Η διαδικασία πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας των Εκπαιδευτών Ενηλίκων είναι σύµφωνη µε το περιεχόµενο του εκάστοτε ισχύοντος πιστοποιηµένου Επαγγελµατικού Περιγράµµατος Εκπαιδευτή Ενηλίκων και σε αντιστοιχία µε το Πλαίσιο Προγράµµατος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών.
Συγκεκριµένα, η διαδικασία πιστοποίησης µετά από υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών από τους υποψηφίους, περιλαµβάνει γραπτή εξεταστική δοκιµασία και παρουσίαση µικροδιδασκαλίας.
Με βάση τις ανωτέρω εξελίξεις στο θεσµικό πλαίσιο τεκµαίρεται ότι σκοπός του συγκεκριµένου επιµορφωτικού προγράµµατος είναι η ενίσχυση της εκπαιδευτικής επάρκειας των εκπαιδευτών µη τυπικής εκπαίδευσης οι οποίοι εκπαιδεύουν και καταρτίζουν οµάδες ενηλίκων, στο γνωστικό αντικείµενο της ειδικότητας τους, και η ουσιαστική προετοιµασία υποψηφίων εκπαιδευτών ενηλίκων για τις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικού Οργανισµού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελµατικού Προσανατολισµού).
Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η διαμόρφωση ενός εκπαιδευτή ενηλίκων, ο οποίος θα κατέχει τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες του γνωστικού πεδίου, τις οποίες και θα αξιοποιούν στην πράξη.
Οι εκπαιδευόμενοι και υποψήφιοι εκπαιδευτές ενηλίκων, μετά την παρακολούθηση του προγράμματος, θα είναι σε θέση:
Το προτεινόμενο πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα μπορούν να υποβάλλουν:
180€
Καθηγήτρια
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών
Καθηγήτρια
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών
Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το 2000 πήρε το διδακτορικό της στην Τεχνολογία Λογισμικού με έμφαση στα Συστήματα Μαθησιακής Τεχνολογίας από το ίδιο Ίδρυμα. Από το 2005 είναι καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας. Διδάσκει τα μαθήματα «Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός» και «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδακτική της Πληροφορικής» του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών και το μάθημα «Ανάπτυξη Κατανεμημένων Εφαρμογών» του μεταπτυχιακού προγράμματος του τμήματος. Το γνωστικό της αντικείμενο αφορά στην περιοχή της εφαρμογής των τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών στη μάθηση, την εκπαίδευση και την κατάρτιση, με έμφαση στην ανάπτυξη μοντέλων δεδομένων για διαλειτουργικά συστήματα μαθησιακής τεχνολογίας. Η κα Σγουροπούλου από το 2000 είναι μέλος της ομάδας εργασίας “Workshop on Learning Technologies” του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Τυποποίησης (CEN), στο πλαίσιο της οποίας έχει συμμετάσχει σε αρκετά έργα διατύπωσης προδιαγραφών για την τυποποίηση των μεταδεδομένων μαθησιακών αντικειμένων (Learning Object Metadata), προφίλ μαθητή (Learner Information Profile), δεξιοτήτων και εκπαιδευτικών στόχων (Competences and Educational Objectives), κ.λπ. Από το 2005 είναι συντονίστρια της επιτροπής ΤΕ48/ΟΕ3 “Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών για τη Μάθηση, την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση” του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ) και συμμετέχει ενεργά στις σχετικές δράσεις του CEN και του ISO. Aπό το 2008 είναι αντιπρόεδρος της Technical Committee 353 “ICT for Learning, Education and Training” του, και έχει συντονίσει/συμμετάσχει στην παραγωγή των Ευρωπαϊκών προτύπων “EN 15981:2011 European Learner Mobility Model – EuroLMAI” και “EN 15982:2011 Metadata for Learning Opportunities”. Η κα Σγουροπούλου έχει συμμετάσχει ως κύρια ερευνήτρια, τεχνική υπεύθυνη και σύμβουλος ανάπτυξης λογισμικού μαθησιακής τεχνολογίας σε πληθώρα Ευρωπαϊκών ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων.