Email efipapag@uniwa.gr, Τηλ 210 5385373
Σκοπός του Προγράμματος:
Το πρόγραμμα επιδιώκει την εξοικείωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων της Τυπικής Εκπαίδευσης καθώς και άλλων επαγγελματιών, επιστημόνων-ερευνητών και λοιπών ενδιαφερόμενων με τη θεωρία και τις επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές βελτίωσης της λειτουργίας του σχολείου. Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή των κατάλληλων θεωρητικών και πρακτικών εφοδίων που θα δώσουν στους εκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να συμβάλλουν στον μετασχηματισμό του σημερινού σχολείου σε αειφόρο σχολείο. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες καλλιέργειας των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και της εφαρμογής σχετικών δεικτών, καινοτόμων διδακτικών τεχνικών, νέων τεχνολογιών και μεθόδων έρευνας. Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη θεωρία της Εκπαίδευσης για την Αειφορία και τη διαθεματική, διαφοροποιημένη, μαθητοκεντρική, ολιστική διδακτική προσέγγιση. Το πρόγραμμα εισάγει νέες ιδέες και προβάλλει σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις και διεθνείς πρακτικές για την προσέγγιση της αειφορίας στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, προκειμένου αφενός να αντιμετωπιστούν τα σύγχρονα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα αφετέρου να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες που απαιτούνται για το προφίλ του παγκόσμιου ενεργού πολίτη.
Σύντομη Περιγραφή του Προγράμματος Κατάρτισης:
Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα, θεωρούνται μείζονος σημασίας στη σύγχρονη κοινωνία και για να πραγματωθούν απαιτούν την ανάπτυξη περιβαλλόντων μάθησης που θα εδράζονται σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Αντίστοιχα σημαντική κρίνεται η εστίαση της σκέψης των Επιστημών της Εκπαίδευσης στη σύγχρονη έννοια της «αειφόρου ανάπτυξης», μιας ανάπτυξης που επιδιώκει να δημιουργήσει αρχές, όρους, προϋποθέσεις και πρακτικές, μέσα από τις οποίες θα εναρμονίζεται η οικολογική ισορροπία με την κοινωνική ευημερία για τις τωρινές και τις μελλοντικές γενιές. Για το λόγο αυτό έχει προταθεί και αναπτυχθεί διεθνώς η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ), η οποία υιοθετεί αποτελεσματικά μοντέλα μάθησης που βασίζονται στις αρχές της συμπερίληψης, της ενεργητικής συμμετοχής και της συνεργασίας των μαθητών/τριών αποσκοπώντας αφενός στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης αφετέρου στην καλλιέργεια της ιδιότητας του ενεργού-δημοκρατικού πολίτη. Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στην προσπάθεια βελτίωσης της λειτουργίας του σχολείου και της εκπαίδευσης των νέων για την αναζήτηση της αειφορίας. Η UNESCO αναγνωρίζει ότι «η υποστήριξη των εκπαιδευτικών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχή υιοθέτηση και εφαρμογή της ΕΑΑ (UNESCO, 2014). Για το σκοπό αυτό προτείνει την ενσωμάτωση της Εκπαίδευσης για την Αειφορία στα προ-και ενδο-υπηρεσιακά προγράμματα εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες αναμένεται να έχουν αναπτύξει:
Γνώσεις σχετικά με:
Δεξιότητες
Διδακτικές μέθοδοι κι αξιολόγηση:
Το υποβαλλόμενο πρόγραμμα ακολουθεί τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και βασίζεται σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ωφελούμενου και της αγοράς εργασίας οδηγώντας τον σε σχετική πιστοποίηση. Η διάρκεια είναι 200 ώρες. Η υλοποίησή του γίνεται με την εφαρμογή μεθόδων μεικτής μάθησης. Πιο συγκεκριμένα εντάσσονται και αξιοποιούνται ενεργητικές παιδαγωγικές τεχνικές, κατάλληλες για ενηλίκους, όπως μελέτες περίπτωσης (case studies), παιχνίδια ρόλων (role playing) ή προσομοιώσεων πραγματικών επαγγελματικών περιστάσεων, εκπόνηση εργασιών (project-based learning), ομαδοσυνεργατική μάθηση κ.ά., με σκοπό την ανάπτυξη κρίσιμων επαγγελματικών οριζόντιων δεξιοτήτων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση που υλοποιείται με δια ζώσης εκπαίδευση σε ποσοστό 35% του συνόλου των ωρών και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (χρήση Η/Υ) η οποία περιλαμβάνει : 35% σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και 30% ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η αξιολόγηση γίνεται όπως ορίζεται στο (ΦΕΚ 1446/Β/24.03.2022).
Ποιους ενδιαφέρει και γιατί:
Το πρόγραμμα επιδιώκει την εξοικείωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων της Τυπικής Εκπαίδευσης καθώς και άλλων επαγγελματιών, επιστημόνων-ερευνητών και λοιπών ενδιαφερόμενων με τη θεωρία και τις επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές βελτίωσης της λειτουργίας του σχολείου. Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή των κατάλληλων θεωρητικών και πρακτικών εφοδίων που θα δώσουν στους εκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να συμβάλλουν στον μετασχηματισμό του σημερινού σχολείου σε αειφόρο σχολείο. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες καλλιέργειας των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και της εφαρμογής σχετικών δεικτών, καινοτόμων διδακτικών τεχνικών, νέων τεχνολογιών και μεθόδων έρευνας. Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη θεωρία της Εκπαίδευσης για την Αειφορία και τη διαθεματική, διαφοροποιημένη, μαθητοκεντρική, ολιστική διδακτική προσέγγιση. Το πρόγραμμα εισάγει νέες ιδέες και προβάλλει σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις και διεθνείς πρακτικές για την προσέγγιση της αειφορίας στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, προκειμένου αφενός να αντιμετωπιστούν τα σύγχρονα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα αφετέρου να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες που απαιτούνται για το προφίλ του παγκόσμιου ενεργού πολίτη.
Απόφοιτοι Β/βαθμιας εκπαίδευσης.
Προϋποθέτει καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.
Διατίθεται αποκλειστικά για τους ωφελούμενους της Δράσης της Δ.ΥΠ.Α. “Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης σε κλάδους υψηλής ζήτησης με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες” δωρεάν.
Καθηγήτρια
Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας
Καθηγήτρια Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών
Παν. Δυτικής Αττικής
Διευθύντρια ΔΠΜΣ
Πρόεδρος Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου
Ράλλεια Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία
Η Ευσταθία Παπαγεωργίου, Ph.D., M.Sc. είναι από το 2018 Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) και Διευθύντρια του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) των Τμημάτων: Βιοϊατρικών Επιστημών και Αγωγής & Εκπαίδευσης στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Παιδαγωγικού Τμήματος της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., με τίτλο: «Παιδαγωγική μέσω καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων». Από το 2016 είναι Πρόεδρος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου στα Ράλλεια Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Την περίοδο 2015 έως 2018 ήταν Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας και Διευθύντρια του Α΄ Τομέα Μαθημάτων «Μικροβιολογίας Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας». Επίσης το 2017-2018 ήταν Διευθύντρια του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων: Ιατρικών Εργαστηρίων και Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθήνας με τίτλο: «Παιδαγωγικά μέσω καινοτόμων Προσεγγίσεων, Τεχνολογίες και Εκπαίδευση».
Είναι Πτυχιούχος Μαθηματικός, (1989, Τμήμα Μαθηματικών – ΑΠΘ), κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά (2000, ΣΕΜΦΕ – ΕΜΠ) και Διδακτορικού Διπλώματος στα Μαθηματικά (2004, ΣΕΜΦΕ – ΕΜΠ).
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα άπτονται των επιστημονικών πεδίων Πιθανοτήτων, Στατιστικής, Βιοστατιστικής – Ιατρικής Στατιστικής, Στατιστικής Ανάλυσης Δεδομένων, Πολυμεταβλητής Ανάλυσης, Στάθμισης Στατιστικών Εργαλείων, Αξιοπιστίας Συστημάτων, Βελτιστοποίησης Συστημάτων, Στοχαστικών Διαδικασιών, Θεωρίας Ουρών, Αξιολόγησης της Εκπαίδευσης, Θεωρίας Λήψης Αποφάσεων, Εξόρυξης Δεδομένων, Μετα-ανάλυσης και Τεχνολογιών Εκπαίδευσης.
Η Δρ Παπαγεωργίου έχει συγγράψει 31 πρωτότυπες εργασίες δημοσιευμένες σε έγκριτα Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά με σημαντικό δείκτη απήχησης, και πάνω από 30 σε Συλλογικούς Τόμους Διεθνών Εκδοτικών Οίκων και Πρακτικά Διεθνών και Εθνικών Συνεδρίων με το σύστημα των Κριτών. Είναι επίσης συγγραφέας δύο πανεπιστημιακών συγγραμμάτων. Είναι μέλος συντακτικής ομάδας επιστημονικών περιοδικών, μέλος οργανωτικής επιτροπής Διεθνών Συνεδρίων και κριτής σε 16 Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά με σημαντικό δείκτη απήχησης. Το επιστημονικό της έργο τυγχάνει Διεθνούς αναγνώρισης και συγκεντρώνει πάνω από 300 ετεροαναφορές (h -index 8) ενώ είναι προσκεκλημένη ομιλήτρια σε Διεθνή Συνέδρια.
Διδάσκει σε προπτυχιακό επίπεδο «Βιοστατιστική», «Μεθοδολογία Έρευνας», «Πιθανότητες και Βιοστατιστική», «Στατιστική» και «Ποσοτικές Μεθόδους» σε αρκετά Τμήματα και Σχολές του ΠΑΔΑ. Επίσης σε Μεταπτυχιακό Επίπεδο διδάσκει ή και συντονίζει το γνωστικό αντικείμενο «Βιοστατιστική» σε διάφορα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΑΔΑ, της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και στο Βιολογικό Τμήμα του ΕΚΠΑ. Στο ΔΠΜΣ «Παιδαγωγική μέσω καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων». στο οποίο είναι Διευθύντρια είναι επίσης και Πρόεδρος της Ειδικής Διιδρυματικής Επιτροπής και της Συντονιστικής Επιτροπής του ΔΠΜΣ καθώς και συντονίστρια & διδάσκουσα σε διάφορα μαθήματα του ερευνητικού της ενδιαφέροντος. Στο αυτοδύναμο ΠΜΣ του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών με τίτλο «Βιοϊατρικές Μέθοδοι και Τεχνολογία στη Διάγνωση», είναι συντονίστρια και διδάσκουσα του μαθήματος «Πρότυπα, Αυτοματισμός και Διαχείριση Πληροφορίας στο Κλινικό Εργαστήριο». Έχει διδάξει διάφορα γνωστικά αντικείμενα του επιστημονικού της ενδιαφέροντος ως Αναπληρώτρια Καθηγήτρια (2013-2018) στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας, ως Επίκουρη Καθηγήτρια (2010-2013) στο Γενικό Τμήμα Μαθηματικών του ΤΕΙ Αθήνας και ως Λέκτορας ή Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΔ 407 (2004-2010) σε διάφορα Πανεπιστήμια όπως το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.). Έχει επιβλέψει μεγάλο αριθμό Πτυχιακών και Διπλωματικών εργασιών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών αντίστοιχα, στο ΠΑΔΑ, στο ΤΕΙ Αθήνας και στα άλλα ΑΕΙ που έχει διδάξει. Έχει τύχει διαφόρων διακρίσεων – βραβεύσεων, υποτροφιών (ΙΚΥ, Παπακυριακόπουλου) και έχει πάρει εύφημο μνεία όταν υπηρέτησε στη μέση εκπαίδευση ως καθηγήτρια μαθηματικός. Έχει σημαντικό Διοικητικό έργο στο ΠΑΔΑ και στο ΤΕΙ Αθήνας συμμετέχοντας ως Πρόεδρος ή μέλος σε πάνω από 50 Επιτροπές καθώς και σε άλλες θέσεις ευθύνης.
Η Δρ Παπαγεωργίου έχει συμμετάσχει σε πάνω από 10 χρηματοδοτούμενα ερευνητικά Ευρωπαϊκά ή Εθνικά προγράμματα ως κύρια ή συνεργαζόμενη ερευνήτρια και ως Επιστημονικά Υπεύθυνη σε 3. Έχει επιδείξει σημαντικό έργο στη Διασφάλιση Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχοντας την κύρια ευθύνη σε ερευνητικά προγράμματα στο ΕΜΠ με αντικείμενο την Αξιολόγηση του Ιδρύματος (2000-2009), συμμετέχοντας στο έργο ΜΟΔΙΠ του ΤΕΙ Αθήνας (2010-2103) και ως μέλος της ΟΜΕΑ στο Γενικό Τμήμα Μαθηματικών (2010-2013) και στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων (2013-2018). Από το 2019 είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη στα Προγράμματα ΚΕΔΙΒΙΜ με τίτλους: «Στατιστική ανάλυση μέσω SPSS και Μεθοδολογία Ερευνητικής Εργασίας στις Επιστήμες Υγείας», και «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Δημιουργική Μάθηση και Νέες Τεχνολογίες» του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και επίσης Ιδρυτικό μέλος του Ερευνητικού Εργαστηρίου «Αξιοπιστία και Ποιοτικός Έλεγχος στην Εργαστηριακή Αιματολογία».