Πληροφορίες προγράμματος

 

    100 ΩΡΕΣ
85 ώρες: Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση
15 ώρες: Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση

 

     Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων:
          27/11/2024           

 

     Έναρξη Μαθημάτων:
          28/11/2024           

 

     Λήξη Μαθημάτων:
          14/02/2025           

 

    14 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 

    8 ΕCTS

 

    e-learning

 

     Πρόγραμμα που οδηγεί σε Πιστοποιητικό Δια Βίου Εκπαίδευσης

 

Στοιχεία Επικοινωνίας:

Email kgourounti@uniwa.gr, Τηλ 6937673814

Ανακοίνωση

Περιγραφή

Το πρόγραμμα στοχεύει στην εκπαίδευση και επιμόρφωση των συμμετεχόντων σε θέματα Συμβουλευτικής στο αντικείμενο της περιγεννητικής και αναπαραγωγικής ψυχικής υγείας. Ο σκοπός του προγράμματος είναι να επιμορφώσει και να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες δίνοντας τους τη δυνατότητα να παρέχουν υπηρεσίες συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης σε γυναίκες αναπαραγωγικής και περιγεννητικής περιόδου που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές διαταραχές, ιδιαίτερα κατά την περίοδο που διανύουμε (περίοδος πανδημίας COVID) όπου τα ποσοστά κατάθλιψης και αγχώδους διαταραχής έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα σε αυτές τις ευαίσθητες και ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες. Στην Ελλάδα, τα ποσοστά καταθλιπτικής συμπωματολογίας και αγχώδους διαταραχής κατά την αναπαραγωγική περίοδο είναι αρκετά υψηλά και κατά την περιγεννητική περίοδο αγγίζουν το 30% -40% των γυναικών. Τα ανωτέρω κάνουν επιτακτική την ανάγκη της συνεχούς και δια βίου εκπαίδευσης πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Το Πρόγραμμα στοχεύει να προσφέρει στον εκπαιδευόμενο, την γνώση για την κατανόηση και διαχείριση ψυχολογικών θεμάτων που αφορούν την αναπαραγωγική και περιγεννητική ψυχική υγεία των γυναικών αλλά και των οικογενειών τους και να του προσφέρει την δεξιότητα και ικανότητα να συμβουλεύει και να αξιολογεί την ψυχική υγεία κατά την αναπαραγωγική και περιγεννητική περίοδο. Σκοπός είναι να αναπτύξουν οι εκπαιδευόμενοι μια εμπεριστατωμένη επιστημονική γνώση των προβλημάτων ψυχικής υγείας που εμφανίζονται κατά την αναπαραγωγική περίοδο και συγκεκριμένα κατά την εφηβεία, αναπαραγωγή, κύηση χαμηλού και υψηλού κινδύνου, τοκετό, λοχεία, εμμηνόπαυση. Επίσης, σκοπός είναι να αποκτήσουν γνώσεις γύρω από τις ψυχολογικές ιδιαιτερότητες των γυναικών με ιστορικό υπογονιμότητας και αποβολών κατά την αναπαραγωγική περίοδο καθώς και να αποκτήσουν γνώση για την ψυχική υγεία και συναισθηματική προσαρμογή των γυναικών σε σχέση με την μετάβαση στην γονεϊκότητα και την δυναμική της οικογένειας. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους εκπαιδευόμενους με γνώσεις, κλινικές και γνωστικές δεξιότητες και ικανότητες ώστε να μπορούν να αξιολογούν την ψυχική υγεία και να αναγνωρίζουν τα προβλήματα ψυχικής και συναισθηματικής υγείας κατά την περίοδο της αναπαραγωγικής περιόδου προκειμένου να συμβάλουν στην έγκαιρη πρόληψη και άμεση παραπομπή αυτών των καταστάσεων σε ειδικούς επαγγελματίες ψυχικής υγείας (π.χ. ψυχολόγους, ψυχιάτρους).

 

Μετά το τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι πρόκειται να είναι σε θέση να:

 

 

    • Έχουν αποκτήσει γνώση όσον αφορά στις βασικές ψυχολογικές έννοιες, τα θεωρητικά μοντέλα πρόγνωσης της συμπεριφοράς καθώς και τους ψυχοκοινωνικούς παράγοντες που επηρεάζουν την συμπεριφορά έτσι ώστε να μπορεί να κατανοήσει και να εξηγήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά.
    • Αναγνωρίζουν τις συναισθηματικές και ψυχολογικές ανάγκες και να αναπτύξει ικανότητες ώστε να παρέχει ψυχολογική και συναισθηματική στήριξη σε γυναίκες περιγεννητικης (εγκυμοσύνη, τοκετό, λοχεία) και αναπαραγωγικής περιόδου που βιώνουν στρεσογόνα γεγονότα (π.χ. υπογονιμότητα, καρκίνο).
    • Αναπτύξουν γνώση και δεξιότητες ώστε να αναγνωρίζουν, να διακρίνουν και να εκτιμούν έγκαιρα την εμφάνιση αποκλίσεων και προβλημάτων της συναισθηματικής και ψυχικής υγείας (π.χ. καταθλιπτική συμπτωματολογία) κατά την αναπαραγωγική περίοδο.
    • Έχουν γνώση των μεθόδων και των εργαλείων (π.χ. ψυχομετρικών εργαλείων, ερωτηματολογίων) της ανίχνευσης των προβλημάτων ψυχικής υγείας κατά την αναπαραγωγική περίοδο και ταυτόχρονα να μπορούν να υποστηρίζουν την εφαρμογή τους και να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα τους.
    • Έχουν γνώση των τεκμηριωμένων παρεμβάσεων που χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη γυναικών και των οικογενειών τους με προβλήματα ψυχικής υγείας.
    • Αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητες διαχείρισης των γυναικών που εμφανίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας κατά την αναπαραγωγική περίοδο
    • Συνεργαστούν με υπευθυνότητα με άλλους επαγγελματίες υγείας (π.χ. επαγγελματίες ψυχικής υγείας) και να αποτελούν με ενεργό και λειτουργικό τρόπο μέλος μιας πολυεπιστημονικής ομάδας όσον αφορά στην αναγνώριση, παραπομπή και διαχείριση των αποκλίσεων και προβλήματων ψυχικής υγείας κατά την αναπαραγωγική περίοδο.

Ομάδα/Στόχος

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ειδικότητες επιστημών υγείας που ασχολούνται με το γνωστικό αντικείμενο της συμβουλευτικής και της ψυχικής υγείας στην περιγεννητική και αναπαραγωγική περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα η ομάδα-στόχος του προγράμματος θα είναι τελειόφοιτοι και απόφοιτοι Πτυχίου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τμημάτων Μαιευτικής, Ιατρικής, Ψυχολογίας καθώς και απόφοιτοι Σχολών Συμβουλευτικής Ψυχικής Υγείας.

Κόστος

400€

 

Έκπτωση έως 50%*

* Εκπτωτική πολιτική σε ανέργους, ΑμΕΑ , τελειόφοιτους, συμμετέχοντες άλλων προγραμμάτων ΚΕΔΙΒΙΜ

Διδακτικές Ενότητες

 Εισαγωγή στην Ψυχολογία

Ψυχομετρία

Αρχές Συμβουλευτικής

Συναισθηματική προσαρμογή στην υπογονιμότητα και την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή

Συναισθηματική προσαρμογή στην φυσιολογική κύηση και στην κύηση ειδικών καταστάσεων

Προβλήματα ψυχικής υγείας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Τοκοφοβία και μετατραυματικό στρες μετά από τοκετό

Διαχείριση απώλειας και πένθους στην εγκυμοσύνη και στον τοκετό (αποβολή, ενδομήτριος θάνατος, περιγεννητικός θάνατος)

Προετοιμασία για γονεϊκότητα

10η Κατάθλιψη και ψυχικές διαταραχές στην λοχεία/μεταγεννητική περίοδο

11η Δεσμός προσκόλλησης μητέρας - βρέφους

12η Διαδικασία μετάβασης των ανδρών και γυναικών στο γονεϊκό ρόλο. Μετάβαση στην γονεϊκότητα - Δυναμική της Οικογένειας

13η Επιπτώσεις των περιγεννητικών ψυχικών διαταραχών στην ανάπτυξη βρέφους

14η Ψυχική υγεία στην εμμηνόπαυση

Πιστοποίηση

Υπεύθυνος Προγράμματος

Κλεάνθη Γουρουντή

Καθηγήτρια
Τμήμα Μαιευτικής
Πρόεδρος του Τμήματος

 

Η κ. Γουρουντή Κλαίρη είναι Καθηγήτρια και Πρόεδρος του Τμήματος Μαιευτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με γνωστικό αντικείμενο στην «Μαιευτική Νοσηλευτική Φροντίδα και Ψυχολογικές προσεγγίσεις στην υπογονιμότητα και κύηση υψηλού κινδύνου». Έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα από το Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με αντικείμενο την συμβουλευτική και ψυχικής υγεία σε υπογόνιμες και έγκυες γυναίκες.

Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 60 εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με αντικείμενο την ψυχική υγεία στην υπογονιμότητα, την περιγεννητική και αναπαραγωγική περίοδο, έχει συγγράψει δύο σχετικά βιβλία (Συμβουλευτικής στην Υπογονιμότητα) και έχει επιμεληθεί την μετάφραση άλλων δύο βιβλίων Αναπαραγωγικής και Περιγεννητικής Ψυχικής Υγείας τα οποία χρησιμοποιούνται ως διδακτικά συγγράμματα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Τα τελευταία χρόνια διδάσκει αυτοδύναμα τα προπτυχιακά μαθήματα «Ψυχολογίας Αναπαραγωγικής Περιόδου» και «Συμβουλευτικής στην Υπογονιμότητα» του Τμήματος Μαιευτικής και τα μαθήματα «Περιγεννητικής Ψυχικής Υγείας» και «Συμβουλευτικής στην Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή» στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Τμήματος Μαιευτικής, του Τμήματος Βιοϊατρικών Σπουδών του Πα.Δ.Α. και της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Επιβλέπει διδακτορικές διατριβές σε θέματα ψυχικής υγείας στην υπογονιμότητα και εγκυμοσύνη σε τρεις υποψήφιους διδάκτορες (απόφοιτους Ψυχολογίας, Ιατρικής και Μαιευτικής). Έχει διατελέσει επιστημονικά υπεύθυνη και ερευνήτρια σε δύο Ευρωπαϊκά Ερευνητικά Προγράμματα (Erasmus plus) για την κατασκευή υλικού σε αντικείμενα περιγεννητικής περιόδου και είναι Πρόεδρος σε ΜΚΟ με αντικείμενο τον τοκετό.  

Στοιχεία Επικοινωνίας

Email kgourounti@uniwa.gr, Τηλ 6937673814

Νέα-Εκδηλώσεις

Είπαν για εμάς

×