Το πρώτο στην Ελλάδα μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, με Πιστοποίηση Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο παρέχει 36 Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες ECTS.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζει στη χρήση της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΠΤΝ) στην εκπαιδευτική διαδικασία, με έμφαση σε εργαλεία όπως το ChatGPT, στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και στο ρόλο των εκπαιδευτικών. Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν εξειδικευμένες δεξιότητες για την εφαρμογή της ΠΤΝ στην εκπαιδευτική πρακτική, την εξατομικευμένη μάθηση και την αξιολόγηση. Καθώς η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει την εκπαίδευση, το πρόγραμμα προετοιμάζει τους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες αυτών των τεχνολογιών για τη δημιουργία εκπαιδευτικού περιεχομένου, τη σχεδίαση μαθημάτων και την αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθυντήριες γραμμές της UNESCO και τις πολιτικές και στρατηγικές ενσωμάτωσης της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΠΤΝ) (Generative Artificial Intelligence – GenAI) στην εκπαίδευση, όπως αυτές εφαρμόζονται στα μεγαλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα του κόσμου, αυτό το καινοτόμο και πρωτοπόρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια πολύπλευρη κατανόηση των δυνατοτήτων και περιορισμών της ΠΤΝ. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν ένα πλήρες φάσμα εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης της ΠΤΝ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι ψυχολογικές επιπτώσεις της ΠΤΝ και προτείνονται πρακτικές διαχείρισης αυτών των προκλήσεων. Δίνεται έμφαση στην ηθική και υπεύθυνη χρήση αυτών των εργαλείων και εξετάζονται στρατηγικές για την ανάπτυξη και ενσωμάτωση πολιτικών που προάγουν τον ψηφιακό γραμματισμό σε ΠΤΝ και την υπεύθυνη χρήση της ΠΤΝ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζεται ένα υβριδικό μοντέλο ασύγχρονης (96%) και σύγχρονης (4%) εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το οποίο περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό, σύγχρονες τηλεματικές διδασκαλίες, ασύγχρονη παρακολούθηση διδασκαλιών, υποστηρικτικές παρουσιάσεις, podcasts, εκπαιδευτικά βίντεο, διαδραστικό υλικό, μελέτες περίπτωσης και πρόσθετες ψηφιακές πηγές. Μέσω πρακτικής εφαρμογής, οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τις εφαρμογές και τις χρήσεις της ΠΤΝ στην εκπαίδευση, τη χρήση κατάλληλων προτροπών, τα βασικά εργαλεία ΠΤΝ για την υποστήριξη της διδασκαλίας και μάθησης, τη χρήση εργαλείων ΠΤΝ για αξιολόγηση και ανατροφοδότηση, την κατάρτιση σχεδίων διδασκαλίας με ΠΤΝ, το σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών με χρήση ΠΤΝ, πρακτικές χρήσης κοινωνικών δικτύων και ΠΤΝ στην εκπαίδευση και πρακτικές αντιμετώπισης θεμάτων ψυχικής υγείας και ΠΤΝ στην εκπαίδευση.
Απευθύνεται σε όσες και όσους επιθυμούν να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Ιδιαίτερα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και των βαθμίδων, σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ακαδημαϊκούς και ερευνητές που επιδιώκουν να ενσωματώσουν την ΠΤΝ στη διδακτική τους πρακτική και στη διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιπλέον, το πρόγραμμα απευθύνεται στο διοικητικό και ακαδημαϊκό προσωπικό και στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που συμμετέχουν στον σχεδιασμό και την εφαρμογή στρατηγικών για την ηθική και υπεύθυνη χρήση της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Επίσης, απευθύνεται σε φοιτητές και πτυχιούχους και επιστημονικές κατευθύνσεις από διάφορες ακαδημαϊκές σχολές και επιστημονικές κατευθύνσεις, καθώς και σε όσους επιθυμούν να πιστοποιηθούν ως ειδικοί στις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση, αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στοχεύει να προσελκύσει εκπαιδευτικούς, μαθητές και ακαδημαϊκούς που ενδιαφέρονται να εξοικειωθούν με τα εργαλεία της ΠΤΝ, τις ευρύτερες κοινωνικές επιπτώσεις και τον μετασχηματιστικό ρόλο της ΠΤΝ στην παιδαγωγική διαδικασία. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι πρωτοπόροι στην εκπαιδευτική καινοτομία, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον μετασχηματισμό της παιδαγωγικής διαδικασίας μέσω της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης.
Συστήνεται σε (Ομάδα/Στόχος):
1. Εκπαιδευτικoύς, Ακαδημαϊκούς και Επαγγελματίες Εκπαίδευσης:
2. Διοικητικό και Ακαδημαϊκό Προσωπικό:
3. Σχολικοί Σύμβουλοι:
4. Στελέχη Εκπαίδευσης:
5. Επαγγελματίες με Συναφή Εργασιακή Εμπειρία και Ενδιαφέρον:
6. Απόφοιτοι Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και Φοιτητές:
Εξωτερική Συνεργάτις – PhD
Η Δρ. Χριστίνα Πατίτσα, με εξειδίκευση στην Συμβουλευτική και Κοινωνική Ψυχολογία, διαθέτει πλούσιο ακαδημαϊκό και ερευνητικό υπόβαθρο που συνδέεται με το αντικείμενο του προς έγκριση εκπαιδευτικού προγράμματος “ChatGPT και Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση”. Η μακρά εκπαιδευτική και ερευνητική της πορεία στον τομέα της κοινωνιολογίας, της ψυχολογίας και της εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με τις ειδικές εκπαιδεύσεις της σε τεχνικές ψυχοθεραπείας και τη συμμετοχή της σε προγράμματα διαχείρισης κρίσεων και στρες, αποδεικνύουν την ικανότητά της να εξετάζει σε βάθος τις ηθικές και κοινωνικές προκλήσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων με 15ετή εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Επιπλέον, η πρόσφατη ερευνητική της δραστηριότητα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης στη δημόσια διοίκηση και της νευροεπιστήμης στην εκπαίδευση, ενισχύει την εξειδίκευσή της στο αντικείμενο του προγράμματος. Οι δημοσιεύσεις της και η συμμετοχή της σε διεθνή συνέδρια επιβεβαιώνουν την επιστημονική της επάρκεια και την ικανότητά της στην καθοδήγηση και υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος ως επιστημονικός υπεύθυνος.